Onze begeleiders

We hebben ervaren begeleiders die professioneel getraind worden. We werken op basis van de laatste wetenschappelijke kennis. Daarna besteden we veel aandacht aan persoonlijke en professionele ontwikkeling van ons team, onder andere door intervisie en trainingen.

 
 
Roos

Roos

“Mijn naam is Roos en ik werk sinds 2016 bij Moll. Naast mijn baan als huiswerkbegeleider studeer ik ook neuropsychologie aan de Universiteit Utrecht. Nog steeds vind ik het werk als begeleider leuk, vooral omdat ik graag anderen help en veel voldoening haal uit de leermomenten die ik samen met mijn leerlingen ervaar. Het mooie aan Moll vind ik dat er door de kleine klassen een goede band kan ontstaan tussen leerling en begeleider. Hierdoor leren de leerlingen niet alleen van mij, maar ik ook van hen. Ik hoop mijn leerlingen een gezonde dosis doorzettingsvermogen, nieuwsgierigheid en zelfvertrouwen mee te geven, zodat zij uiteindelijk zelfstandige jongvolwassenen kunnen worden die naast goede schoolprestaties ook plezier uit hun academische inspanningen halen.”

 
Hannah

Hannah

“Ik ben Hannah en ik studeer Onderwijswetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam. Ik was op zoek naar een baantje dat meer bij mijn studie aansloot en Moll past hier heel goed bij. De theorie die ik leer bij mijn studie kan ik bij Moll toepassen in de praktijk en het is mooi het effect hiervan zien. Wat ik hiernaast heel leuk vind, is het persoonlijke contact dat je met de leerlingen hebt. Je leert de leerlingen echt kennen en kan een persoonlijke band met hen opbouwen. Door deze band vertrouwen de leerlingen je meer, wat helpt bij hun leerproces.”

 
Noah

Noah

“Ik ben Noah en ik studeer Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ik geniet enorm van mijn baan als huiswerkgeleider en jongerencoach. Allereerst omdat ik het leuk vind om met kinderen van deze leeftijd te werken. Ze zitten in een hele interessante fase waarin ze mogelijk veel aan je kunnen hebben. Niet alleen met het maken van huiswerk, maar ook door het voeren van gesprekken over van alles wat er in hun levens speelt. Geen dag is hetzelfde, omdat de leerlingen altijd weer andere behoeftes hebben. Ik vind het zelf belangrijk om door te gaan met de huiswerkbegeleiding tot de leerling de stof volledig snapt. Gelukkig lukt dat hen vaak! Het leuke aan Moll is dat het je ook de kans biedt om iets verder te gaan dan alleen het huiswerk en je de leerlingen ook beter leert kennen. Op deze manier kun je ze optimaal helpen.”

 
Pamela

Pamela

“Mijn naam is Pamela en ik ben student Medische Natuurwetenschappen. Met veel plezier werk ik bij Moll. Wat mij erg aanspreekt aan Moll is dat je met kleine groepen werkt. Hierdoor krijgt elke leerling voldoende aandacht. Iedere leerling krijgt een coach toegewezen. Op deze manier kun je als coach een nauwe samenwerkingsband creëren, waardoor de leerling de maximale potentie kan ontdekken en verder kan ontwikkelen.  Dit motiveert niet alleen de leerlingen om te leren, maar ook mij. Als begeleider blijf je ook gemotiveerd om je in te blijven zetten voor de leerlingen. Ik begeleid voornamelijk leerlingen die extra hulp nodig hebben met bètavakken. Mijn doel is bereikt wanneer een leerling een ‘aha-momentje’ ervaart, inziet hoe de stof in elkaar zit en hierdoor meer zelfvertrouwen krijgt.”

 
Jonas

Jonas

“Ik studeer Politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ik vind het erg leuk om als huiswerkbegeleider te werken, omdat ik graag leerlingen stimuleer om goed aan het werk te gaan. Op de middelbare school vond ik het ook lastig om mijn huiswerk te maken, maar sinds ik studeer ben ik goed gaan plannen en weet ik hoe fijn het is om op tijd te beginnen. Het leuke aan werken bij Moll is dat er goed naar een leerling wordt gekeken en een persoonlijk plan van aanpak wordt gemaakt. Ik vind dit erg belangrijk, omdat ieder kind anders is en elk kind een eigen manier van prettig leren heeft.”

 

Davita

“Ik ben Davita en ik studeer Culturele en Maatschappelijke Vorming aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik vind het onwijs leuk om jongeren te begeleiden bij hun huiswerk, omdat ik dicht bij deze doelgroep sta. Ik kan me hierdoor goed inleven in de problemen en obstakels die ze tegen komen tijdens het bewandelen van hun school loopbaan. Het werken voor Moll is erg fijn, omdat we de jongeren op een gestructureerde manier begeleiden. Ook ben ik erg blij met mijn gemotiveerde en enthousiaste collega’s!”

 

Rienka

“Mijn naam is Rienka en studeer bèta-gamma. In mijn tweede jaar heb ik gekozen om mij te specialiseren in pedagogische wetenschappen. Het leek mij namelijk interessant om te leren welke aspecten de ontwikkeling van het kind beïnvloeden. Toen ik in Amsterdam kwam wonen wilde ik deze kennis graag in praktijk te brengen. Wat me aansprak bij Moll is dat er niet alleen gekeken wordt naar het leren maar ook het kind erachter. Zo is er de mogelijkheid om aan competenties te werken en krijgen de begeleiders de kans om een band te creëren met de leerling. Ook als begeleider krijg je bij Moll de ruimte om je verder te ontwikkelen door trainingen. Het leuke aan het werk vind ik wanneer een leerling iets begrijpt na een uitleg of als ze enthousiast vertellen over een behaald cijfer.”

 

Julian

“Ik ben Julian en ik ben 27 jaar. In het verleden heb ik de WO opleiding Accountancy & Control gevolgd aan de Universiteit van Amsterdam. Wat deze functie als huiswerkbegeleider/coach leuk maakt is dat ik echt van toegevoegde waarde kan zijn voor leerlingen. Bijvoorbeeld door de leerlingen te helpen om een plan te maken om ervoor te zorgen dat zij beter worden in begrijpend lezen of in het voorbereiden op een toetsweek. Daarnaast vind ik het leuk om leerlingen te coachen omdat zij volop in ontwikkeling zijn en ik daar een steentje bij kan dragen. Moll biedt mij de kans om met mensen te kunnen werken. Dit vind ik ideaal aangezien ik een sociaal persoon ben en graag met jongeren werk.”