Managementteam

 
 
somaya-moll.jpg

Somaya Moll - directeur

"Sinds 2006 houd ik me met veel plezier bezig met de ontwikkeling van jongeren binnen het Nederlandse onderwijs en daarbuiten. Door een sociale onderneming op te zetten, wilde ik huiswerkbegeleiding toegankelijk maken voor een breed publiek. Elk kind is uniek en verdient het zo goed mogelijk geholpen te worden in zijn leerweg op school. We hebben een unieke aanpak ontwikkeld die garant staat voor zeer veel persoonlijke aandacht, omdat dat de grootste factor voor succes is. Door leerlingen niet alleen aan huiswerk maar ook aan competenties te laten werken en ze actief te coachen met hun schoolwerk en in hun persoonlijke ontwikkeling, proberen we effectief bij te dragen aan alle inspanningen van de docenten en ouders. Ook doen we dit door regelmatig intervisiegesprekken te houden met de huiswerkbegeleiders en ze te trainen in relevante leer- en gedragsproblematiek. We proberen onze begeleiding zo goed mogelijk aan te passen aan het reguliere onderwijs van de leerlingen en aan de werkwijze van de scholen waarmee we samenwerken. Daarnaast is er veel contact met ouders en geven wij ook trainingen over allerlei maatschappelijke thema's. Kortom, er is veel persoonlijke aandacht voor de leerling en voor de begeleiders in onze organisatie. Ik denk dat we hierdoor inmiddels al voor veel leerlingen echt wat hebben kunnen betekenen en daar ben ik trots op. Naast Moll Huiswerkbegeleiding werk ik sinds 2010 ook voor de VN, waar ik me bezig houd met economische ontwikkeling van Afrika, Azie en Oost-Europa, bijvoorbeeld in de vorm van jeugdwerkgelegenheid."

 

Miriam van der Meij - kwaliteitsmanager - Locatiemanager CSB - Coordinator

"Sinds november 2013 werk ik bij Moll huiswerkbegeleiding, als huiswerkbegeleider, coördinator en locatiemanager. Wat mij aanspreekt aan Moll huiswerkbegeleiding is de persoonlijke aandacht voor elke leerling. Er wordt in kleine groepen gewerkt en er is voldoende ruimte om leerlingen te overhoren, een planning te maken, en te werken aan leervaardigheden. Verder begeleid ik met veel plezier onze begeleiders en onderhoud ik het contact met ouders. Daarnaast vind ik het erg belangrijk om de laatste wetenschappelijke kennis uit de (neuro)psychologie toe te passen binnen de huiswerkbegeleiding. Met als uiteindelijke doel om onze leerlingen te leren om zelfstandig en vol zelfvertrouwen hun schoolwerk te kunnen doen."

 
Milou

Milou Pulkerman - Locatiemanager 

"Sinds 2014 werk ik bij Moll Huiswerkbegeleiding. In mijn studie Pedagogische Wetenschappen leer ik veel over de ontwikkeling van kinderen en de factoren die hierop van invloed zijn. Om deze kennis te kunnen toepassen in de praktijk ben ik gaan werken bij Moll huiswerkbegeleiding. De middelbare school is een periode waarin kinderen zich heel snel ontwikkelen, zowel op sociaal als academisch vlak. Het is dan ook van groot belang dat kinderen worden begeleid in het ontwikkelen van leervaardigheden, zoals plannen en samenvatten. In mijn werk vind ik het ontzettend leuk om te onderzoeken wat de behoeften zijn van het kind om succesvol te kunnen leren, waardoor zij het maximale uit zichzelf kunnen halen. Bij Moll Huiswerkbegeleiding is dit mogelijk door de persoonlijke aanpak, waarbij leerlingen een coach krijgen die hun ontwikkeling in kaart brengt en in de gaten houdt. Mijn werk is hierdoor elke dag weer anders en leerzaam. Je werkt samen met je leerling toe naar betere resultaten, waardoor zij hopelijk het maximale uit zichzelf kunnen halen. Vanaf maart 2017 ben ik naast huiswerkbegeleider ook locatiemanager van het Berlage lyceum."

 
sabine (1 van 1).jpg

SAbine Klinkhamer - DagCOÖRDINATOR 

Ik ben gaan werken bij Moll huiswerkbegeleiding omdat ik op zoek was naar een baan die goed aansloot bij mijn studie. Ik studeer pedagogische wetenschappen en ik leer onder andere veel over de cognitieve ontwikkeling van kinderen en het onderwijs. Ik vind het heel erg interessant om de theorie die ik bij mijn studie leer, toe te passen in de praktijk bij Moll Huiswerkbegeleiding. Daarnaast vind ik het een leuke uitdaging om bij elke leerling te kijken wat hij of zij nodig heeft en hoe ik de leerling hierin kan ondersteunen. In mijn klas probeer ik een vertrouwde omgeving te creëren zodat leerlingen zich prettig voelen en zich optimaal kunnen concentreren. Naast het maken van huiswerk, vind ik het ook belangrijk om een goede band op te bouwen met de leerlingen zodat ik betrokken ben en goed weet wat voor een leerstrategieën bijvoorbeeld goed werken en welke niet. Het is heel leuk om te zien dat leerlingen progressie maken. Leerlingen die trots vertellen dat zij een goed cijfer hebben gehaald of na een uitleg een stuk theorie snappen, zorgen ervoor dat ik veel voldoening uit mijn werk haal.